Alternativní pokusy pro volný čas (příklady, srovnávací studie)
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | BIOLOGIE, CHEMIE, ZEMĚPIS Časopis pro výuku na základních a středních školách |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Kitchen Chemistry; Chemical Experiment; Comparative Study; Motivation to Chemistry. |
Popis | Chemie (i ostatní přírodní vědy) nese obligátní nálepku málo oblíbeného předmětu. J. A. Komenský aj. propagovali jako stěžejní motivační formu „školu hrou“. „Alternativní pokusy pro volný čas“ byly sestaveny a modifikovány tak, aby si je děti mohly provádět samy, resp. za asistence rodičů či starších, nepovinně a ve svém volném čase. Při aplikaci těchto pokusů v praxi děti,„až bezděčně“, získávají vědomosti, dovednosti a dokonce návyky nejen z oblasti přírodovědy, ale i pro „obyčejný“ život. Práce propaguje především „domácí chemické pokusy“ vhodné pro motivaci předmětu chemie na základních školách a zvláště pro žáky, kteří se s chemií zatím ještě nesetkali. V závěru jsou srovnány výsledky výzkumu vzorku 72 respondentů, kteří pokusy prováděli a kteří naopak ne. |