Sledování mikroklimatu ve třídě během vyučování

Autoři

MILÉŘ Tomáš SLÁDEK Petr

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Konference Škola a zdraví 21 Studie k výchově ke zdraví
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www ŠKOLA A ZDRAVÍ PRO 21. STOLETÍ
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova education; experiments; microclimate
Popis Doporučení vědeckých výzkumů nebývá vždy dostatečně akceptováno dotčenou populací. Mnohdy je účelné podpořit závěry těchto výzkumů zjednodušenými experimenty, které jsou vhodné pro školní vzdělávání. Přímý kontakt žáků s vlastním měřením má značný následný impakt. Hlavním parametrem, který může výrazně ovlivnit efektivnost výuky, je vedle teploty, vlhkosti vzduchu a intenzity světla obsah CO2. Pro měření byla vybrána souprava Vernier, která umožňuje sledování sledovaných parametrů. Měření bylo prováděno v delším časovém průběhu v různých typech učeben (různá expozice vůči dopadu slunečního záření, různá velikost místnosti) za různého počtu žáků a při různých činnostech. Byla sledována i role pootevřených oken a krátkého vyvětrání učebny v průběhu hodiny na hodnoty fyzikálních veličin. Vyhodnocení měření mikroklimatu nám umožnilo vytvořit projekty pro výzkum realizovatelný žáky škol. Vlastní měření je možno doplnit testováním reakční doby žáků za různých mikroklimatických podmínek.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.