Modelling of Physical Education and Physical Regimen in Lower Primary Schools
Název česky | Modelování tělesné výchovy a pohybového režimu žáků na 1. stupni základní školy |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | SCHOOL AND HEALTH 21 Health Literacy Through Education |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | physical education; physical education modelling; physical activity; physical regimen; lower primary school; projected curriculum; implemented curriculum |
Popis | Příspěvek shrnuje výsledky dílčího projektu výzkumného záměru Škola a zdraví pro 21. století (2005-2011). Dílčí projekt je orientován na tělesnou výchovu na 1. stupni ZŠ. Zabývá se projektovaným a realizovaným kurikulem tělesné výchovy i celodenní pohybovou aktivitou žáků. Výzkumnými metodami byly obsahová analýza dokumentů, systematické pozorování interakce ve výuce tělesné výchovy, standardizované řízené rozhovory, dotazníky, časové snímky dne a modelování kurikula tělesné výchovy. Analyzovány byly vzdělávací dokumenty obsahující projektované kurikulum tělesné výchovy. Výzkumnými soubory při uplatnění dalších metod byly reprezentativní soubory občanů České republiky a dostupné soubory učitelů a žáků základních škol. Získané poznatky jsou východiskem pro modelování tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ. Toto modelování obsahuje intervenční projekt Školáci v pohybu, ovlivňující interakci učitel – žák ve výuce tělesné výchovy, školní i mimoškolní pohybovou aktivitu žáků a monitoring zdravotně orientované zdatnosti žáků. Cílem modelování tělesné výchovy je přispět k optimalizaci pohybového režimu žáků na 1. stupni ZŠ. |
Související projekty: |