Modelling of Physical Education and Physical Regimen in Lower Primary Schools

Název česky Modelování tělesné výchovy a pohybového režimu žáků na 1. stupni základní školy
Autoři

MUŽÍK Vladislav JONÁŠOVÁ Daniela NOVÁČEK Vojtěch ŠERÁKOVÁ Hana TRÁVNÍČEK Marek VLČEK Petr VRBAS Jaroslav

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Konference SCHOOL AND HEALTH 21 Health Literacy Through Education
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova physical education; physical education modelling; physical activity; physical regimen; lower primary school; projected curriculum; implemented curriculum
Popis Příspěvek shrnuje výsledky dílčího projektu výzkumného záměru Škola a zdraví pro 21. století (2005-2011). Dílčí projekt je orientován na tělesnou výchovu na 1. stupni ZŠ. Zabývá se projektovaným a realizovaným kurikulem tělesné výchovy i celodenní pohybovou aktivitou žáků. Výzkumnými metodami byly obsahová analýza dokumentů, systematické pozorování interakce ve výuce tělesné výchovy, standardizované řízené rozhovory, dotazníky, časové snímky dne a modelování kurikula tělesné výchovy. Analyzovány byly vzdělávací dokumenty obsahující projektované kurikulum tělesné výchovy. Výzkumnými soubory při uplatnění dalších metod byly reprezentativní soubory občanů České republiky a dostupné soubory učitelů a žáků základních škol. Získané poznatky jsou východiskem pro modelování tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ. Toto modelování obsahuje intervenční projekt Školáci v pohybu, ovlivňující interakci učitel – žák ve výuce tělesné výchovy, školní i mimoškolní pohybovou aktivitu žáků a monitoring zdravotně orientované zdatnosti žáků. Cílem modelování tělesné výchovy je přispět k optimalizaci pohybového režimu žáků na 1. stupni ZŠ.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.