Rodina s dítětem se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Kapitola prezentuje rodinu jako prostředí, které nabízí dítěti mnoho podnětů, vznikají tu první vazby dítěte, dítě si osvojuje žádoucí způsoby chování. Jako výchovné prostředí je rodina považována za činitele prvořadého významu. Upozorňuje na funkce rodiny, která bývá většinou charakterizována jako souhrn úkolů, které rodina plní vůči svým členům v rámci daného sociálního prostředí. Jedná se o dílčí výzkumné šetření realizované v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. V závěru obracíme zřetel na rodiny s postiženými dětmi a zmiňujeme faktory resilience v těchto rodinách. |
Související projekty: |