Výzkumné šetření mezi studenty předmětu romologie (aneb Kulturní odlišnosti nás vzájemně obohacují)

Autoři

GULOVÁ Lenka ŠTĚPAŘOVÁ Ema

Rok publikování 2011
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis V textu jsou analyzovány výpovědi 41 studentů, kteří úspěšně absolvovali předmět romologie. Předmět studentům přibližuje historii a současnost romské populace, romské kultury a zamýšlí se nad vzájemným soužitím většinové a menšinové společnosti. Studenti se vyjadřovali k romské populaci, k tomu jak ji vnímají, popisují vlastní zkušenosti. Mnozí ze studentů mají profesní zkušenosti s aktivním doučováním v romských rodinách. Výzkumné šetření překládá prostřednictvím kvalitativní výzkumné strategie analýzu jejich reflexí. Na základě analýzy bylo vytvořeno několik kategorií, které obsahují jednotlivé vlastnosti a dimenze, které se promítají do jejich názvů. Kategorie jsou prohloubeny citacemi informantů a interpretovány. Výzkumné šetření zůstalo v rovinně otevřeného kódování.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.