Projektová výuka v přírodovědných předmětech

Autoři

VACULOVÁ Ivana KUBIATKO Milan

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Konference Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 5.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Project-based learning; history of project-based learning; scientific knowledge and skills; key competence
Popis Projektová výuka patří mezi metody, které mohou rozvíjet přírodovědné myšlení studentů. Nejčastěji bývá chápána jako řešení komplexních problémových situací skupinou studentů. Jejím hlavním cílem je aktivní zapojení studentů do vyučovacího procesu, přičemž učitel zastává spíše roli rádce a pomocníka. Proto by měla vycházet se situací, s nimiž se studenti setkávají v běžném životě. V tomto příspěvku se nejen zamýšlíme nad definicí a podstatou projektové výuky, ale přikládáme také konkrétní ukázku jejího využití v přírodovědných předmětech.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.