Zkušenosti studentů pedagogické fakulty s kyberšikanou
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | Fulltext |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | cyberbullying; faculty of education students; research; questionnaire |
Popis | Kyberšikana se stává jedním ze závažných problémů současnosti. S rozvojem komunikačních systémů a zejména komunitních sítí je trendem propojovat svoji každodennost s virtuálním prostředím, v němž se stýkáme se stejnými lidmi jako v realitě, ale také s mnoha dalšími. Problematika však dosud není příliš reflektována pedagogickým výzkumem (srov. Kavalír, Rottová, 2009). Zajímá nás, jakým způsobem jsou studenti pedagogické fakulty nejčastěji konfrontováni s kyberšikanou. V příspěvku se budeme zabývat analýzou dat zjištěných dotazníkovým šetřením realizovaným mezi studenty pedagogické fakulty. Budeme moci srovnávat informace získané od respondentů lišících se věkem, pohlavím a jejich obvyklým způsobem trávení volného času. Předpokládáme, že respondenti, kteří tráví více času ve virtuálním světě, budou také častějšími účastníky nebo svědky virtuálních forem šikany. Sekundárním výzkumným tématem bude zkušenost studentů učitelství s formami kyberšikany mezi žáky škol, s nimiž se setkávají během pedagogických praxí. |