Struktura a obsah výukové komunikace mezi učitelem a žáky

Logo poskytovatele
Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

ŠVAŘÍČEK Roman ŠALAMOUNOVÁ Zuzana

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Konference Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www Fulltext
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova IRF structure; teacher questioning; pupil rejoinders; cognitive learning
Popis Příspěvek představuje výsledky empirické studie zaměřené na učitelské otázky a žákovské odpovědi v rámci komunikace ve školní třídě na druhém stupni základní školy. Nejprve jsou popsány učitelské otázky, které tvoří první část základní organizační struktury výukové komunikace a představuji až 70 % všech interakci v hodině). Následně se příspěvek věnuje žákovským odpovědím a popisuje některé kognitivní strategie, které mohou žáci použít při zodpovídání otázek učitele uplatnit.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.