Ohlédnutí za výzkumem ve školní tělesné výchově
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Fórum pedagogické kinantropologie |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Popis | Příspěvek je krátkou přehledovou studií přinášející základní historické údaje o zkoumání výuky tělesné výchovy, jehož počátky spadají do 50. let minulého století. Autoři se zaměřují zejména na výzkum procesuální stránky výuky a přibližují metody a orientaci výzkumů zacílených na fyzické zatížení žáků, využití času k aktivnímu pohybu, didaktickou interakci učitel – žák (případně odděleně na vyučovací činnost učitele nebo učební činnost žáků), na jiná procesuální hlediska tělesné výchovy i na bio-psycho-sociální úroveň žáků vztahovanou k procesuální stránce tělesné výchovy. Na základě shromážděných poznatků autoři formulují závěrečná doporučení a předkládají k diskusi otázky, na jaká témata zaměřit výzkum školní tělesné výchovy v současné době či blízké budoucnosti a co je největším procesuálním problémem současné tělesné výchovy. |
Související projekty: |