Kurikulární reforma a podněty pro vzdělávání učitelů cizích jazyků

Autoři

CHOCHOLATÁ Jana

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Konference Výzkum výuky cizích jazyků
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova curricular reform; professionalisation of teaching profession; research on educational content; ontodidactic and psychodidactic transformation; knowledge base for teaching; pedagogical content knowledge
Popis V úvodu přinášíme stručný historický exkurz do doby předcházející kurikulární reformě připravené k datu zahájení školního roku 2007/08 a chceme poukázat na některé kritické momenty jejího naplňování. Další část příspěvku se zabývá současným stavem oborových didaktik, které mají za úkol formulovat a argumentačně podložit vzdělávací obsahy školních předmětů. V této souvislosti je zmíněna i problematika vzdělávání budoucích učitelů. Klíčovou částí je analýza konceptu didaktických znalostí obsahu, význam tohoto konceptu pro oborové didaktiky a reflexe výzkumu didaktických znalostí obsahu v didaktice cizích jazyků.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.