Historicko-srovnávací analýza kurikulárních dokumentů dějepisu: výzkumné uchopení problematiky
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | Fulltext |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | history; school subject; curriculum; national curriculum |
Popis | Příspěvek přibližuje disertační výzkum, který se zabývá vývojem vyučovacího předmětu dějepis na školách odpovídajících dnešní základní škole od roku 1918 do současnosti. Vývoj předmětu je analyzován na základě zkoumání základních kurikulárních dokumentů, zejména učebních osnov a učebních plánů. Krátce jsou nastíněna teoreticko-metodologická východiska, vymezeny základní pojmy, shrnut dosavadní stav řešení a poznání, nastíněny cíle výzkumu, metodologie (včetně kategoriálního systému), etapy výzkumu a charakter dat, které výzkum přináší. |
Související projekty: |