Postavení standardů v koncepčním rámci předškolního vzdělávání

Autoři

SYSLOVÁ Zora

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Konference Předškolní vzdělávání v pedagogických, psychologických a sociálních souvislostech
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova standards; pre-primary education; quality
Popis Příspěvek popisuje genezi tvorby standardů předškolního vzdělávání. Analyzuje výstupy z diskuze, která proběhla na Metodickém portále Výzkumného ústavu pedagogického v Praze. Diskuse přinesla velmi rozporuplné názory. Autorka se zamýšlí nad postavením standardů z hlediska koncepčního rámce předškolního vzdělávání. Snaží se odpovědět na otázku, jak může připravovaný dokument pomoci předškolním pedagogům zkvalitnit jejich práci. Ukazuje se, že současná podoba dokumentu neodpovídá pojetí standardů vyšších stupňů škol. Neodpovídá ani potřebám mateřských škol, jak zazněly v diskuzi na Metodickém portále.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.