Využití vlastního hodnocení pro sledování kvality a rozvoje mateřské školy
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | Fulltext |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Self-evaluation; dimensions; school development |
Popis | Příspěvek se zabývá autoevaluačními procesy v mateřských školách, které jsou nahlíženy prostřednictvím jedné z pěti dimenzí. V empirické části příspěvek přibližuje závěry z dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 290 respondentů z celé České republiky a rozhovorů se 17 předškolními pedagogy. Vývoj autoevaluačních procesů v mateřských školách napovídá, že se vzrůstajícími zkušenostmi roste jejich pozitivnější vnímání. Přesto stále přetrvává nesystematičnost a nedostatečná je také účelnost, s jakou se autoevaluace v mateřských školách provádí. |