Koncept jasnosti ve výukové komunikaci

Logo poskytovatele
Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

ŠALAMOUNOVÁ Zuzana

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Konference Škola - statický element v sociálnej dynamike
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova clarity; educational communication
Popis Příspěvek prezentuje výsledky terénního výzkumu zaměřeného na problematiku jasnosti ve výukové komunikaci v hodinách českého jazyka a literatury na druhém stupni českých základních škol (ISCED 2A). Příspěvek je koncipován jako kvalitativní výzkumné šetření, které se skrze případovou studii jedné učitelky a jejího výkladu téže látky ve dvou různých třídách zaměřuje na to, jak probíhá explanace tématu, jak na tuto explanaci reagují žáci svými otázkami, komentáři a vyjasňujícími postupy a jak na jejich repliky zpětně reaguje sama učitelka ve snaze dojít ke vzájemnému porozumění.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.