Kvalita kurikula a výuky: výzkumné přístupy a nástroje
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Odborná kniha |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | V odborné knize jsou prezentovány (a) vybrané nástroje umožňující podchycovat kvalitu kurikula a výuky, (b) výsledky výzkumů zaměřených na vybrané aspekty této problematiky. Autoři představují kategoriální systémy pro analýzu kurikulárních dokumentů v dějepise, pro posuzování ideologičnosti v učebnicích občanské výchovy, evropské dimenze v učebnicích dějepisu; dále jsou představeny kategoriální systémy pro zkoumání nonverbálních prvků v učebnicích zeměpisu, pro zkoumání vizuálních prostředků v učebnicích německého jazyka, posuzovací systém pro zjišťování kvality výuky cizích jazyků, kategoriální systém pro posuzování genderových stereotypů a nerovností ve výuce anglického jazyka, kategoriální systém pro posuzování diagnostické kompetence (budoucích) učitelů anglického jazyka, dotazník pro zjišťování autoregulace učení, dotazníky pro zjišťování strategií učení cizímu jazyku a didaktický test kartografických dovedností v zeměpise. |