Rodina a nadaní žáci
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2012 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Učíme nadané žáky |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Family; socialization; social group; education; educated; a gifted student; function |
Popis | Příspěvek uvádí výsledky řešení výzkumného záměru MSM0021622443. Rodina z hlediska průběhu socializačního procesu má zásadní význam, do jaké míry se jí daří vypořádat s funkcemi, které plní. Tak ve svém souhrnu zajišťuje mnoho činností – zabezpečuje své členy hmotně, pečuje o zdraví, výživu a kulturní návyky svých členů, vytváří specifické socializační a výchovné prostředí pro děti, předává jim kulturní dědictví, vštěpuje jim morální postoje, ovlivňuje je, usměrňuje, chrání, podporuje, zajišťuje duchovní rozvoj vzděláváním. K těmto “rodinným atributům”přikládáme screeningovou studii postojů rodičů nadaných žáků k řešení situací těchto výjimečných jedinců doložením vybraných dílčích kazuistik. |
Související projekty: |