Osobnostní dimenze učitele tělesné výchovy na středních školách
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Výchova ke zdraví a kvalita života III |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | physical education (PE) teacher; temperament; personality qualities; basal psychic self-regulation of personality |
Popis | Příspěvek se zabývá osobností učitele tělesné výchovy. V úvodní části podává stručný teoretický přehled známých poznatků ve vztahu k osobnosti učitele, podává přehled některých výzkumů z této oblasti a poukazuje na některá zjištění vyplývající z těchto výzkumů. Výzkumná část je zaměřena na výzkum v oblasti osobnostních dimenzí učitele tělesné výchovy na střední škole i středoškolského učitele bez ohledu na vyučované předměty. Prostřednictvím Testu temperamentu a Dotazníku SPARO (Systém bazální psychické autoregulace osobnosti) sleduje typ temperamentu převažující u učitelů na střední škole a vyhodnocuje celkem 40 dimenzí osobnosti. Za použití statistických metod hledá autor vzájemné vztahy mezi vyučovanými předměty, převažujícím temperamentovým typem a jednotlivými škálami dotazníku SPARO. Výsledky jsou zpracovány v tabulkách a grafech. |