K ROZVOJI MEDIÁLNÍ GRAMOTNOSTI A PODPOŘE VÝUKY MODERNÍCH DĚJIN: HRANÝ FILM
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd, |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Dějiny |
Klíčová slova | war conflicts of the 20th century; media-aided education; methodology of history; historian film; teaching history; |
Popis | Analyticky orientovaný text se alternativně zabývá tématem válečných konfliktů 20. století ve výuce dějepisu základní školy, které žáci přijímají bez kultivujícího působení učitele i v mimoškolním prostředí zejména ve filmové podobě. Zdůrazňuje význam filmového média při tvorbě žákova historického vědomí. Zmiňuje dále potřebu rozvíjení žákovy dovednosti analyzovat mediální sdělení zakódovaná v hraném válečném filmu. Na vhodných příkladech nabízí školské praxi metodickou podporu. S její pomocí lze žákům tento konflikt přiblížit nejen prostřednictvím válečných, ale i mediálně propagandistických front. |