Special Needs Intervention and Drama Education in Research
Název česky | Speciálně-pedagogické intervence s využitím dramatické výchovy ve výzkumu |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2012 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/0201/papers/A_pavlovska.pdf |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | At-risk children; institutional care; drama education; protective factors; supportive factors; risk factors; support; guidance; intervention; competencies; reflection |
Přiložené soubory | |
Popis | Syndrom zavrženého dítěte a ohrožující procesy sociálního neformálního učení jsou základními jevy, které podmiňují speciální vzdělávací potřeby dětí vyrůstajících v dětských domovech. V inkluzivním kontextu speciální pedagogiky je speciálněpedagogická intervence této skupiny dětí vedena perspektivou kvality jejich života v dospělosti a zaměřena na posilování jejich sociálních kompetencí. V tomto článku budeme na příkladu výstupu z dlouhodobého výzkumu prezentovat aplikaci a efektivitu intervence s využitím forem dramatické výchovy. |
Související projekty: |