Hodnocení pokroků dítěte jako východisko individualizace předškolního vzdělávání

Autoři

SYSLOVÁ Zora

Rok publikování 2012
Druh Článek ve sborníku
Konference Hodnocení a sebehodnocení žáků v primárním vzdělávání – aktuální otázky, perspektivy a výzvy
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova assessment; individualization; preprimary education
Přiložené soubory
Popis Hodnocení pokroků dítěte je součástí pedagogické diagnostiky. Nejčastěji vychází učitel mateřské školy z pozorování hry dítěte. Do hry se promítá rozumová vyspělost dítěte, sociální zralost, jeho povahové rysy, reaktivita, motorické dovednosti, fantazie, kreativita, schopnost soustředění, citové vztahy i konfliktní zážitky atd. Informace získané z pozorování dětí slouží k lepšímu poznání osobnosti dítěte a k adekvátnějšímu působení na něj. Příspěvek se pokouší prostřednictvím případové studie seznámit se způsoby hodnocení pokroků dětí v jedné z brněnských mateřských škol. Prezentuje formu vedení záznamů a spolupráce s rodiči, která napomáhá individualizovanému rozvoji kompetencí předškolních dětí.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.