Aspekty realizace mediální výchovy ve výuce učitelů českého jazyka a literatury

Autoři

STREJČKOVÁ Dagmar

Rok publikování 2012
Druh Článek ve sborníku
Konference Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů IX.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova media education; The Framework Education Programme for Elementary Education; the Czech language and literature; educational methods; teaching forms; research
Popis Příspěvek se zabývá aspekty realizace průřezového tématu Mediální výchova ve výuce učitelů českého jazyka a literatury na druhém stupni základních škol. Článek shrnuje dílčí výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na realizaci mediální výchovy. Empirické šetření mělo charakter šetření výběrového a jeho respondenty byli učitelé vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura na druhém stupni základních škol se sídlem v okrese Brno-město. V článku byl představen výzkumný problém včetně výzkumných otázek a hypotéz, pojednáno bylo o výzkumném nástroji a výzkumném souboru, včetně sběru a analýzy získaných dat. Ve výzkumu byly použity statistické metody. Dále byly shrnuty výsledky výzkumného šetření a analyzováno splnění cílů a vyhodnocení hypotéz. Výzkum přinesl poznatky o současném stavu implementace mediální výchovy do výuky českého jazyka na brněnských základních školách. Bylo zjištěno, že nejčastěji je průřezové téma Mediální výchova zařazeno do slohového vyučování. Výzkumné šetření se dále zaměřilo rovněž na uplatnění zjištění didaktických metod a vyučovacích forem u učitelů českého jazyka při výuce průřezového tématu Mediální výchova.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.