Informace o projektu
Inkluze versus exkluze. Determinanty životní dráhy jedince v inkluzivním a rezidenčním prostředí
(INVEX)
- Kód projektu
- MUNI/B/1021/2009
- Období řešení
- 1/2010 - 12/2010
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020_Kategorie B - Specifický výzkum - Studentské vědecké konference
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
- PhDr. Kateřina Sayoud Solárová, Ph.D.
- PhDr. Helena Vaďurová, Ph.D., M.Sc.
Speciální andragogika se zaměřuje na celoživotní biodromální koncepci. Vedle inkluzívních trendů je nutné akceptovat i problematiku speciální pedagogiky v rezidenčním prostředí. Velmi širokou škálu pohledů na jednotlivé věkové skupiny a jednotlivá specifika dětí, žáků a dospělých (včetně seniorů) budou prezentovat více než dvě desítky doktorandů DSP speciální pedagogika.
Výsledky
Výsledkem projektu byla realizovaná konference studentů DSP Speciální pedagogika a následně vydaná publikace Životní dráha jedince v inkluzivním prostředí, která obsahuje čtrnáct kapitol. Tyto jsou vybranými tématy doktorských prací a představují současné trendy ve výzkumu ve speciální pedagogice.