Informace o projektu
Obsahově a jazykově integrovaná výuka se zřetelem k němčině

Kód projektu
FRVS/2431/2011
Období řešení
1/2011 - 12/2011
Investor / Programový rámec / typ projektu
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
Fakulta / Pracoviště MU
Pedagogická fakulta
Klíčová slova
Obsahově a jazykově integrovaná výuka, metoda výuky, komunikativní kompetence, nejazykový předmět, mezipředmětové vztahy

Jedním z hlavních cílů evropského akčního plánu pro výuku jazyků je, aby každý občan Unie ovládal kromě svého mateřské jazyka nejméně dva cizí jazyky pro úspěšnou komunikaci ve sféře osobní, veřejné, vzdělávácí a pracovní. V souvislosti s těmito aktuálními cíli je kladena zvýšená pozornost na uplatňování nových a efektivních výukových metod, pomocí kterých lze výše uvedených cílů dosáhnout. Na potřeby edukační praxe chceme reagovat inovací stávajících studijních programů, která spočívá ve vytvoření a zavedení nového předmětu, který se nazývá "Metoda CLIL a výuka němčiny" a představuje koncepci výuky, která je obsahově i jazykově integrovaná. Jednosemestrální volitelný předmět "Metoda CLIL a výuka němčiny" si klade za cíl seznámit studenty oboru Učitelství německého jazyka pro základní a jazykové školy (jednooborové studium) a studenty Učitelství německého jazyka a literatury (dvouoborové studium)s konceptem tohoto přístupu, jeho podmínkami a možnostmi aplikace do edukační praxe. Neméně důležitý přínos lze očekávat od zavedení tohoto předmětu do programu celoživotního studia, jehož studenti mohou ihned konfrontovat nabyté znalosti se svými dosavadními pedagogickými zkušenostmi. Nově koncipovaný předmět bude vyučován formou seminářů.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.