Informace o projektu
Zvýšit praktické kompetence studentů speciální pedagogiky zavedením videotréninku interakcí pedagogických situací ve školní třídě
- Kód projektu
- MUNI/41/T 54/2004
- Období řešení
- 1/2004 - 12/2004
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Interní projekty PdF
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Eva Chvalinová, Ph.D.
Projekt je zaměřen na zkvalitnění přípravy a především zvýšení kompetencí studentů o praktický výcvik a praktickou přípravu na následně navazující praxi. Jedná se o výcvik studentů v dovednostech nutných pro činnost speciálního pedagoga, vykonávající praxi na základních školách, středních školách, speciálních školách. Metoda videotréninku je pomocnou metodou sloužící k vytvoření dobrého klimatu školní třídy. Videotrénink se vyvinul na základě potřeby pomoci rodinám a následně pedagogickým pracovníkům, kterým chybějí pedagogické dovednosti při výchově či realizaci edukačního procesu.