Informace o projektu
Diagnostické metody ve speciální pedagogice (inovace předmětů)

Kód projektu
FRVS/444/2013
Období řešení
1/2013 - 12/2013
Investor / Programový rámec / typ projektu
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
Fakulta / Pracoviště MU
Pedagogická fakulta
Klíčová slova
diagnostické metody, inovace předmětů, diagnostické testy, diagnostické škály, speciální pedagogika, psychologie

Inovace Diagnostických metod ve speciální pedagogice bude realizována vytvořením aktualizovaných sylabů témat, včetně doplnění o další studijní materiály, tj. například o nové diagnostické testy, které budou sloužit studentům v praktické části výuky. Realizace bude v první fázi probíhat zajištěním a absolvováním následujících školení (kurzů), která jsou nezbytná nejen pro kompletní získání informací o těchto diagnostických metodách jako takových, ale také pro zakoupení jednotlivých diagnostických testů. Konkrétně se tedy jedná o účast na těchto kurzech: Diagnostika vývoje dítěte předškolního věku; Vývojová diagnostika dětí s kombinovaným postižením I.; Vývojová diagnostika dětí s kombinovaným postižením II.; Diagnostika poruch autistického spektra; Vývojová dysfázie; Diagnostika pozornosti jako součást psychologického vyšetření. Užívání testu pozornosti D2.; Diagnostika paměti jako součást psychologického vyšetření. Užívání paměťového testu učení; Výcvik v práci s WISC- III; Kurz seznamující s užíváním testu SON-R 2,5-7; Standard speciálně pedagogického vyšetření mimořádného nadání ve školském poradenském zařízení; Škála zjevné úzkosti pro děti CMAS; Sebeposuzovací škála dětské depresivity CDI; Diagnostika rodiny ve školských poradenských zařízeních. Užívání testu rodinných vztahů; Tematicko apercepční test (TAT) a z něj vycházející diagnostické metody; Kazuistický seminář k diagnostice Specifických poruch učení u adolescentů a dospělých osob. Tyto kurzy jsou pořádané Národním ústavem pro vzdělávání, školským poradenským zařízením a zařízením pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (http://www.nuv.cz). Inovace se tedy bude týkat převážně doplnění obsahové stránky předmětů o výše uvedená témata (a také o témata nová, jako je diagnostika autismu, kombinovaného postižení, řečových vad, mimořádného nadání), což povede ke zkvalitnění a zefektivnění výuky a tím zvýšení atraktivity předmětů pro studenty.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.