Informace o projektu
Komplexní skríningový diagnostický systém GIS
- Kód projektu
- TL01000494
- Období řešení
- 6/2018 - 5/2022
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Technologická agentura ČR
- ÉTA
- Fakulta / Pracoviště MU
- Fakulta sociálních studií
- Klíčová slova
- Identifikace nadaných žáků; počítačová diagnostika profilu schopností; diagnostika s herními prvky; kognitivní schopnosti; C-H-C teorie inteligence; socioemoční dovednosti; teorie odpovědi na položku; adaptivní testování; umělecká tvorba
- Spolupracující organizace
-
Janáčkova akademie múzických umění v Brně
Cílem je vytvořit nový psychometricky ověřený standardizovaný online psychodiagnostický systém, který pomůže pedagogům identifikovat nadané žáky. Bude složený ze 4 subtestů: logické usuzování, prostorové schopnosti, rychlost zpracování, socioemoční deficity. Aplikace se záměrně nebude orientovat pouze na kognitivní schopnosti, ale i na mimointelektové dovednosti. Deficity v těchto oblastech totiž mohou intelektový potenciál některých velmi nadaných dětí zcela maskovat.Aplikace detailně zmapuje celkový profil schopností testovaných žáků, jejich silné a slabé stránky tak, aby na zjištěné závěry mohly hned navázat cílené rozvojové i intervenční programy. Očekáváme, že používáním diagnostického sytému ve školách dojde každý rok ke značnému navýšení identifikovaných nadaných žáků 1.-5. tříd.
Publikace
Počet publikací: 6
2022
-
Integrace subtestů - Komplexní diagnostický systém
Rok: 2022
-
Invenio: Objevujeme schopnosti dětí hravě
Rok: 2022, druh: Uspořádání konference
-
Subtest pro identifikaci logického myšlení
Rok: 2022, druh: Projekty výzkumu a vývoje
-
Subtest pro identifikaci prostorových schopností
Rok: 2022, druh: Projekty výzkumu a vývoje
-
Subtest pro identifikaci socio-emočních deficitů
Rok: 2022, druh: Prezentace v oblasti VaV (AV tvorba, WEB aplikace apod.)
-
Subtest pro měření rychlosti zpracování informací
Rok: 2022, druh: Projekty výzkumu a vývoje