Informace o projektu
Sociální učení a dramatická výchova ve vzdělávání osob s postižením zraku
- Kód projektu
- MUNI/41/008/2009
- Období řešení
- 1/2009 - 12/2009
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Programy podporované ze specifického výzkumu (NESPADAJÍ SEM PROJEKTY PŘIHLAŠOVANÉ DO SOUTĚŽE VYHLÁŠENÉ NA PODZIM 2009)
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- PhDr. Petra Röderová, Ph.D.
- Mgr. Eliška Mikolajková
- Klíčová slova
- sociální učení, dramatická výchova, zrakové postižení
Projekt se zaměřuje na získání informací o sociálním učení ve vzdělávání žáků a studentů s postižením zraku. Ve škole pro zrakově postižené ve Waldkirchu (Německo), kde mají s konceptem sociálního učení dlouholeté zkušenosti, ověříme možnosti využívání metod dramatické výchovy v rámci konceptu v praxi.
Výsledky
V rámci projektu byly analyzovány metody a pedagogické přístupy ve vzdělávání žáků s postižením zraku se zaměřením na rozvoj jejich kompetencí. Podrobně jsme se seznámili s realizací konceptu sociálního učení na škole pro zrakově postižené ve Waldkirchu (Německo), jehož principy lze aplikovat i v našem školním prostředí s cílem posílení sociálních, personálních a komunikativních kompetencí žáků s postižením zraku. Nové poznatky a zkušenosti budou sloužit pro zkvalitnění výuky studentů na katedře speciální pedagogiky PdF MU, ve spolupráci s odborníky v praxi a jako podklady pro další pedagogickou a výzkumnou práci.