Informace o projektu
Komparace sociální komunikace rozumově nadaných žáků s žáky běžné populace v edukačním procesu

Kód projektu
MUNI/41/027/2009
Období řešení
1/2009 - 12/2009
Investor / Programový rámec / typ projektu
Masarykova univerzita
Fakulta / Pracoviště MU
Pedagogická fakulta
Klíčová slova
Nadané děti, edukace nadaných dětí, běžná populace, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, sociální komunikace, komunikativní kompetence

V rámci projektu budou pomocí dotazníkového šetření a pozorování v hodině konfrontováni rozumově nadaní jedinci s běžnou populací zejména v oblasti komunikace a komunikativních kompetencí v souvislosti s požadavky RVP ZV.
Pozornost bude soustředěna na objasnění charakteristik v komunikaci mezi učitelem a rozumově nadanými dětmi z pohledu učitele.
Výzkum byl v roce 2008 ověřen předvýzkumem v Jihomoravském kraji.

Výsledky

V rámci projektu byli pomocí dotazníkového šetření a pozorování v hodině konfrontováni rozumově nadaní jedinci s běžnou populací zejména v oblasti komunikace a komunikativních kompetencí v souvislosti s požadavky RVP ZV.
Pozornost byla soustředěna na objasnění charakteristik v komunikaci mezi učitelem a rozumově nadanými dětmi z pohledu učitele.
Vzhledem k tomu, že participující školy, budou s výsledky projektového šetření seznámeny, přispějí výsledky výzkumu a návrhy na opatření ke zvýšení podpory nadaných jedinců.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.