Informace o projektu
Komparace sociální komunikace rozumově nadaných žáků s žáky běžné populace v edukačním procesu
- Kód projektu
- MUNI/41/027/2009
- Období řešení
- 1/2009 - 12/2009
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Programy podporované ze specifického výzkumu (NESPADAJÍ SEM PROJEKTY PŘIHLAŠOVANÉ DO SOUTĚŽE VYHLÁŠENÉ NA PODZIM 2009)
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D.
- Mgr. Zuzana Čučková
- Klíčová slova
- Nadané děti, edukace nadaných dětí, běžná populace, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, sociální komunikace, komunikativní kompetence
V rámci projektu budou pomocí dotazníkového šetření a pozorování v hodině konfrontováni rozumově nadaní jedinci s běžnou populací zejména v oblasti komunikace a komunikativních kompetencí v souvislosti s požadavky RVP ZV.
Pozornost bude soustředěna na objasnění charakteristik v komunikaci mezi učitelem a rozumově nadanými dětmi z pohledu učitele.
Výzkum byl v roce 2008 ověřen předvýzkumem v Jihomoravském kraji.
Výsledky
V rámci projektu byli pomocí dotazníkového šetření a pozorování v hodině konfrontováni rozumově nadaní jedinci s běžnou populací zejména v oblasti komunikace a komunikativních kompetencí v souvislosti s požadavky RVP ZV.
Pozornost byla soustředěna na objasnění charakteristik v komunikaci mezi učitelem a rozumově nadanými dětmi z pohledu učitele.
Vzhledem k tomu, že participující školy, budou s výsledky projektového šetření seznámeny, přispějí výsledky výzkumu a návrhy na opatření ke zvýšení podpory nadaných jedinců.