Informace o projektu
Rozvoj komunikačních kompetencí žáků ZŠ pro sluchově postižené v Německu a v ČR

Kód projektu
MUNI/41/038/2009
Období řešení
1/2009 - 12/2009
Investor / Programový rámec / typ projektu
Masarykova univerzita
Fakulta / Pracoviště MU
Pedagogická fakulta
Klíčová slova
Komunikační kompetence, komunikace, formy komunikace sluchově postižených, prstová abeceda, znakový jazyk, znakovaný jazyk, odezírání, přístupy ke vzdělávání sluchově postižených, orální metoda, totální komunikace, bilingvismus

Projekt navazuje na projekt "Komunikační kompetence žáků ZŠ pro sluchově postižené v Německu a v ČR" a má posloužit realizaci výzkumu zaměřeného na rozvoj komunikačních kompetencí u SP žáků ZŠ pro SP za určitý časový úsek. Projekt podporuje tvorbu disertační práce. Výzkum bude prováděn na školách pro SP v Německu a u nás. Náplní výzkumu je zjištění posunu SP žáků v komunikaci za období zhruba jednoho roku. Budou prováděny různé komparace. Projekt také podpoří přípravu teoretické části práce.

Výsledky

Díky projektu byly nasbírány materiály pro teoretický i empirický výzkum k rigorózní a disertační práci, které se týkají komunikačních kompetencí žáků škol pro sluchově postižené v České republice a v Německu. Výsledky výzkumného šetření budou uvedeny právě v těchto pracích. Při projektu získané komunikační kompetence ve znakovém jazyce jsou také využívány v rámci realizace výuky předmětu Komunikace sluchově postižených na fakultě, tedy při přípravě budoucích speciálních pedagogů – surdopedů na komunikaci s žáky se sluchovým postižením.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.