Informace o projektu
Výzkum připravenosti učitelů na integraci sluchově postižených žáků

Kód projektu
MUNI/41/047/2009
Období řešení
1/2009 - 12/2009
Investor / Programový rámec / typ projektu
Masarykova univerzita
Fakulta / Pracoviště MU
Pedagogická fakulta
Klíčová slova
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, integrace, sluchové vady, dotazníkový průzkum

Projekt podpoří realizaci výzkumu, jenž bude věnován postojům učitelů základních škol k problematice integraci dětí s vadami sluchu do běžných škol. Řešitelka zmapuje současný stav znalostí učitelů o problematice sluchového postižení a případných komunikačních bariérách. Údaje, získané v rámci výzkumného šetření, budou zpracovány jako jeden z výstupů připravované disertační práce řešitelky a mohou sloužit jako vodítko k případným změnám v obsahu či formě přípravy budoucích učitelů nebo v nabídce celoživotního vzdělávání.

Výsledky

Aktivní účast na konferencích:
Pitnerová, P. Jsou budoucí učitelé připraveni na integraci žáků?
Příspěvek na konferenci: „Aktuální problémy metodologie a metodiky ve speciální pedagogice“ Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci. Přednesen dvakrát – v sekci Surdopedie a v sekci Doktorandi.


Pitnerová, P. Připravenost budoucích učitelů na integraci sluchově postižených žáků.
Příspěvek na konferenci: "Metodologické otázky kvalifikačních prací studentů speciální pedagogiky" Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové.


Pitnerová, P. Připravujeme budoucí učitele na integraci žáků se sluchovým postižením.
Příspěvek na konferenci: „Sociální práce v kontextu speciální pedagogiky“ Pedagogická fakulta, Masarykova Univerzita, Brno.



Již vydané publikace:
Pitnerová, P. Připravujeme budoucí učitele na integraci žáků se sluchovým postižením. In Mühlpachr, Pavel. Sociální inkluze v prostředí biodromální speciální pedagogiky. 1. vyd. Brno : muni PRESS, 2009. od s. 121-130, 9 s. ISBN 978-80-210-4951-2.



Články, odevzdané do tisku:
Pitnerová, P. Jsou budoucí učitelé připraveni na integraci žáků?
Příspěvek na konferenci: „Aktuální problémy metodologie a metodiky ve speciální pedagogice“ Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci.


Pitnerová, P. Připravenost budoucích učitelů na integraci sluchově postižených žáků.
Příspěvek na konferenci: "Metodologické otázky kvalifikačních prací studentů speciální pedagogiky" Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové.



Článek, připravený k odevzdání:
Pitnerová, P. Postavení rodiny v systému péče o dítě se sluchovým postižením na XI. MEZINÁRODNÍ KONFERENCI k problematice osob se specifickými potřebami na téma „Rodina a její místo ve speciální pedagogice“, Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, březen 2010.


Část disertační práce.


Dotazník v elektronické podobě.¨

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.