Je absolventkou oboru Učitelství anglického jazyka na Katedře anglistiky a amerikanistiky FF Univerzity Pardubice a absolventkou doktorského studijního programu Filologie, obor Didaktika konkrétního jazyka zajišťovaného Ústavem anglického jazyka a didaktiky FF Univerzity Karlovy. Kmenově působí na Katedře anglického jazyka a literatury PedF Univerzity Karlovy v Praze. Profesně se věnuje zejména didaktice anglického jazyka, oblasti sociální a pedagogické komunikace, využití profesního portfolia a vedení pedagogických praxí. V Institutu výzkumu školního vzdělávání pracuje v jako projektový pracovník a podílí se na realizaci projektů GAČR (viz níže). Výzkumně se zaměřuje na problematiku učitelské přípravy, didaktiku anglického jazyka, tvorbu a analýzu kurikula (např. ŠVP) a konceptualizaci a rozvoj interkulturní komunikační kompetence.
Pracoviště
IVŠV, PedF MU
Funkce na pracovišti
projektový pracovník
Vzdělání a akademická kvalifikace
2007 - 2012
Ph.D. – filologie; didaktika konkrétního jazyka
Ústav anglického jazyka a didaktiky
Filozofická fakulta, Univerzita Karlova v Praze
2001 - 2006
Mgr. – učitelství pro základní školy
Katedra anglistiky a amerikanistiky
Fakulta filozofická, Univerzita Pardubice
2005
Všeobecná státní jazyková zkouška – anglický jazyk
Přehled zaměstnání
2013 - doposud
Katedra anglického jazyka a literatury
Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze
2010 - doposud
Institut výzkumu školního vzdělávání, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita v Brně (externí spolupráce na realizaci výzkumných projektů / aktivit)
GA ČR P407/11/0234 (2011 – 2013)
Učitel - expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky)
GA ČR GAP407/12/0432 (2012 – 2014)
Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií
GA ČR GA13-21961S (2013 – 2015)
Profesní vidění a jeho rozvíjení prostřednictvím analýzy založené na videu (z pohledu učitelů angličtiny jako cizího jazyka)
GA ČR GA15-12956S (2015 – 2017)
Jaký význam má kontext: objektivní determinant socializace začínajících učitelů
Doktorské studium Didaktika cizího jazyka (konzultant disertačních prací, seminář zaměřený na interkulturní komunikační kompetenci)
2006 - 2013
Katedra anglistiky a amerikanistiky
Fakulta filozofická, Univerzita Pardubice
Vybrané publikace
KOSTKOVÁ, Klára. Rozvoj interkulturní komunikační kompetence. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 223 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 29. ISBN 978-80-210-6035-7. info