Individuální čtenářství žáka a faktory, které je ovlivňují: teoreticko-metodologická východiska k tvorbě výzkumného nástroje
Title in English | Individual student’s reading and aspects that impact it: theoretical and methodological basics to creation of the survey instrument |
---|---|
Authors | |
Year of publication | 2013 |
Type | Appeared in Conference without Proceedings |
MU Faculty or unit | |
Citation | |
Description | Koncepce příspěvku je rozdělena do dvou částí, části teoretické a empirické. Hlavním cílem je představení teoreticko-metodologických východisek a design chystaného výzkumu, jehož záměr spočívá v analýze a popisu individuálního čtenářství žáka a faktorů, které je ovlivňují. První část seznamuje s teoretickou základnou řešeného tématu, obsahově vymezuje a třídí pedagogickou terminologii užívanou v souvislosti s pojmem čtenářství (funkční gramotnost; čtenářská gramotnost; čtení; četba; čtenář; faktory endogenní a exogenní). Empirická část představuje východiska připravovaného výzkumu, kvantitativní šetření, metodu dotazníku a výzkumný vzorek. |