Vlivy rodiny na komunikační kompetence žáků základních škol pro sluchově postižené v České republice a v Německu

Authors

HRICOVÁ Lenka

Year of publication 2012
Type Article in Proceedings
Conference Sborník příspěvků z konference Posilování kompetencí v oblasti informačních technologií mladých vědeckých pracovníků při práci s osobami se zdravotním postižením
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation
Field Pedagogy and education
Attached files
Description V příspěvku s názvem Vlivy rodiny na komunikační kompetence žáků základních škol pro sluchově postižené v České republice a v Německu je zveřejněna část výsledků výzkumu k rigorózní práci autorky, která se týká komunikačních kompetencí žáků mladšího školního věku na základních školách pro sluchově postižené v České republice a v Německu, respektive německé spolkové zemi Baden-Württemberg. Výsledky byly prezentovány na XI. mezinárodní konferenci k problematice osob se specifickými potřebami a tématem Rodina a její místo ve speciální pedagogice, která byla pořádána 3. a 4. března 2010 Pedagogickou fakultou Univerzity Palackého v Olomouci. V rámci článku je v souvislosti s komunikačními kompetencemi žáků poukázáno zejména na vlivy rodiny a je zdůrazněna důležitost její role. Komunikace je jedním z nejdůležitějších cílů při vzdělávání žáků škol pro sluchově postižené a podmínkou pro úspěšné dosažení tohoto cíle je právě podpora ze strany rodiny, která představuje pro dítě velkou motivaci.

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.