Somatopedie. Speciální pedagogika osob s tělesným a zrakovým postižením.

Title in English Education of persons with physical disabilities
Authors

VÍTKOVÁ Marie

Year of publication 2014
Type Chapter of a book
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation
Description Specifika vzdělávacích potřeb žáků s tělesným postižením v inkluzivní škole je třeba hledat v kontextu inkluzivního vzdělávání. Podmínky pro jejich vzdělávání se dají shrnout do několika kategorií : bezbariérovost, vytvoření ergonomického pracovního místa, specifické pomůcky, prostorové, časové a personální zdroje pro péči a terapii, speciální pedagogové a učitelé, flexibilní forma organizace školního života, určené prostory pro kooperaci a týmovou práci. K didaktickým zvláštnostem / podpůrné dimenzi patří: vnímání prostoru, grafomotorika, samostatnost, organizování sama sebe, vyrovnání se s postižením, časová dimenze učení, flexibilní organizační formy učení. Specifické dimenze inkluzivního učení žáků s tělesným postižením mohou mít vždy jen charakter návrhu, neboť samotná dimenze tělesného postižení je heterogenní.

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.