Global Storylines v české škole. Global Storylines jako otevřený prostor pro učitele i žáky.

Title in English Global Storylines in a Czech school. Global Storylines as an open space for teachers and pupils.
Authors

SLEPIČKOVÁ Lenka

Year of publication 2014
Type Popularization text
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation
Description V roce 2013 proběhl první rok projektu Global Storylines, který realizuje Centrum globálního rozvojového vzdělávání NaZemi ve spolupráci s Pedagogickou fakultou Masarykovy univerzity. Projekt finančně podporuje Ministerstvo zahraničních věcí. Cílem tohoto projektu je vnést do praxe na prvních stupních základních škol metodiku výuky skrze příběhy, která vznikla v sedmdesátých letech ve Skotsku. Ve Storylines jde o to, aby učitelé a žáci byli partnery v procesu učení. Přístup dává díky společné práci s příběhy ve výuce prostor pro diskusi, brainstorming a jiné skupinové aktivity. Díky tomu, že staví na lidských charakterech, vede žáky k tomu, aby si všímali pocitů stejně jako fakt, umožňuje učiteli navozovat otázky týkající se hodnot, a žáky vede ke zvažování důsledků jejich jednání. Otevírá tedy prostor pro participativní výuku a práci s globálními tématy. Text představuje informace z prvního ročníku pilotování projektu, popisuje, v jakých ohledech se metodika ukázala být přínosnou a naopak, jaký potenciál ještě čeká na vytěžení v dalších letech projektu. Přináší také konkrétní ukázky z praxe pilotování, které byly sebrány v rámci zúčastněného pozorování ve školních třídách.

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.