Tacitní znalosti studentů učitelství: metody zkoumání a první výsledky.
Title in English | Tacit knowledge of students of teaching: research methods and first results. |
---|---|
Authors | |
Year of publication | 2015 |
Type | Appeared in Conference without Proceedings |
MU Faculty or unit | |
Citation | |
Attached files | |
Description | Cílem příspěvku je představit teoretická východiska, metody a předběžné výsledky výzkumu tacitních znalostí studentů učitelství, který je realizován na Pedagogické fakultě MU. Tacitní znalosti představují v současné době fenomén, který je často zkoumán, avšak není dostatečně vymezen. Pro účely našeho kvalitativního výzkumu tento pojem definujeme jako zprvu neuvědomovanou nebo jen částečně uvědomovanou znalost, která se nejviditelněji projevuje v soudech a úsudcích, které jedinec vynáší při řešení neplánované či obtížné situace. Zkoumáme, co o tacitních znalostech studentů učitelství vypovídá reflexe zaměřená na jejich pedagogickou činnost v průběhu praxe na základních školách a středních školách. První data byla sesbírána z písemně a ústně vyjádřených reflexí dvou studentek učitelství francouzského jazyka na podzim 2014. |
Related projects: |