Osobnostní rozvoj pedagogického pracovníka
Title in English | Personality development of teachers |
---|---|
Authors | |
Year of publication | 2015 |
Type | Workshop |
MU Faculty or unit | |
Citation | |
Description | Ve workshopu lektor nabídl a představil ochutnávku metod, které patnáct let uplatňuje ve vzdělávání budoucích či stávajících pedagogů v oblasti osobnostního a sociálního rozvoje. Kurzy osobnostně-sociální přípravy (OSP) jsou založené na osobní prožitkové zkušenosti. Dávají možnost prozkoumávat a experimentovat s vlastními vnitřními motivy, s prožíváním, chováním a komunikaci s druhými. Dávají možnost poučit se o svých sociálních charakteristikách a optimalizovat je. Kurzy OSP vychází a jsou propojeny s teoretickými poznatky z oblasti pedagogiky, psychologie a psychoterapie, avšak hlouběji se teorií nezabývají, je pro ně pouze „pozadím“, které aplikuje do vlastního prožitku a zkušenosti studentů - pedagogů. Pro příklad: efektivita Osobnostní přípravy se neměří tím, že student umí popsat neverbální složky komunikace, ale podstatné je, že s nimi dovede „pracovat“, dovede je sám u sebe a druhých detekovat, posuzovat a ovlivňovat jejich působení v interakci s druhými. |