K podpoře zdravého sociálního vývoje nadaných žáků

Title in English To Support of Healthy Social Development of Gifted Students
Authors

STŘELEC Stanislav

Year of publication 2015
Type Article in Proceedings
Conference ŠKOLA A ZDRAVÍ V 21. STOLETÍ: sborník za roky 2014 a 2015.
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation
Field Pedagogy and education
Keywords social health; intellectually gifted children; research findings; disturbed relationships; risky factors; institutional support
Description Žáci (děti) s mimořádným rozumovým nadáním mají ve školním i rodinném prostředí zpravidla nadstandardně náročné postavení. Na jednu stranu se setkávají s obdivem, pochvalou a uznáním, na druhou stranu to mohou být reakce nepochopení, závisti a odmítání. V této souvislosti jsou také vystaveni většímu riziku narušení přirozených sociálních vazeb se svým okolím. Studie se zabývá deskripcí a analýzou vybraných (našich a zahraničních) výzkumných poznatků, které mohou přispět k eliminaci nežádoucích vlivů a tendencí narušujících zdravý sociální vývoj nadaných dětí v průběhu jejich základního školního vzdělávání.
Related projects:

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.