Co si žáci představují pod pojmy kyslík a uhlík?

Authors

BORTLÍKOVÁ Monika

Year of publication 2017
Type Appeared in Conference without Proceedings
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation
Description Proces učení je kumulativní děj vedoucí k propojování a zastrukturování jednotlivých pojmů a informací, které jsou pro žáky v danou chvíli nové, do velkých celků. Pojmy, informace ale také celky jsou neustále vzájemně propojovány novými vazbami. Při výuce přírodovědných předmětů je vzájemná provázanost všech vnitřních i vnějších činitelů nepostradatelná. Tyto stimuly s sebou přinášejí pro žáka nové informace a pohledy na různé přírodovědné děje a procesy, jež v konečném důsledku mají velký vliv na tvorbu miskoncepcí. Příspěvek se zabývá problematikou identifikace miskoncepcí u žáků 8. ročníků základní školy. Předložené výzkumné šetření zahrnuje triangulaci, která je odbornou veřejností velmi vyhledávanou metodou především v pedagogicko-didaktickém výzkum. Cílem výzkumného šetření je přispět k identifikaci vybraných žákovských miskoncepcí, jejich zastrukturování v systému žákovských myšlenkových postupů a původ jejich vzniku.

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.