Pohybová gramotnost a perspektivy pohybového režimu dětí

Authors

MUŽÍK Vladislav

Year of publication 2017
Type Appeared in Conference without Proceedings
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation
Description Příspěvek upozorňuje na důležitost utváření pohybové gramotnosti dětí a možnosti formování jejich pohybového režimu. Vychází z výsledků reprezentativních výzkumů názorů české veřejnosti na otázky spojené s podporou zdraví, tělesnou výchovou a pohybovou aktivitou, jichž se účastnil autor příspěvku. Připomíná také výsledky pokusného ověřování edukačního programu Pohyb a výživa, které probíhalo v letech 2013-2015 pod garancí MŠMT ČR. Na základě získaných poznatků autor konstatuje, že na utváření pohybové gramotnosti dětí se nepodílí pouze tělesná výchova, ale celý komplex vzdělávacích podnětů a informačních zdrojů. Utváření pohybové gramotnosti má přitom významný vliv na uvědomělou pohybovou aktivitu a celkový pohybový režim dětí, na němž se výrazně podílejí různé formy školních a mimoškolních pohybových aktivit. Je nutné zkvalitnit obsah tělesné výchovy směrem k pohybové všestrannosti, zlepšit vědomostní stránku vzdělávání v tělesné výchově a hledat optimální pohybové programy zohledňující individuální pohybové předpoklady dětí a podmínky pro realizaci jejich optimálního pohybového režimu.
Related projects:

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.