Strategie a přístupy ve vzdělávání žáků s odlišnými životními a kulturními podmínkami v inkluzivním prostředí základní školy

Authors

ŠIMČÍKOVÁ Kateřina

Year of publication 2017
Type Appeared in Conference without Proceedings
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation
Description Hlavní cíl výzkumného záměru je zjištění strategií a přístupů ve vzdělávání žáků s odlišnými životními a kulturními podmínkami v inkluzivním prostředí základní školy. Dílčí cíle jsou zaměřeny na: metody a formy výuky v inkluzivní třídě, využití podpůrných opatření v prostředí inkluzivní školy, podmínky, přístupy a strategie ve vzdělávání v prostředí inkluzivní školy, formy spolupráce učitelů a poradenských zařízení. Výzkumné šetření bude probíhat ve dvou fázích, formou smíšeného designu, kdy budou využity metody kvantitativního i kvalitativního výzkumu. Výzkumný vzorek bude zaměřen na základní školy, kde jsou inkludováni žáci s odlišnými životními a kulturními podmínkami. Výzkumné šetření bude realizováno v rámci Olomouckého kraje. První fáze výzkumu bude probíhat kvantitativní metodou, ve formě dotazníku. Dotazník bude určen pro pedagogy mající ve třídě inkludovaného žáka s odlišnými životními a kulturními podmínkami. Druhá fáze výzkumu bude prováděna ve formě polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy daných žáků. Dále bude využita metoda pozorování a analýza materiálů – IVP, ŠVP.

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.