Strategie a přístupy ve vzdělávání žáků s odlišnými životními a kulturními podmínkami v inkluzivním prostředí základní školy
Authors | |
---|---|
Year of publication | 2017 |
Type | Appeared in Conference without Proceedings |
MU Faculty or unit | |
Citation | |
Description | Hlavní cíl výzkumného záměru je zjištění strategií a přístupů ve vzdělávání žáků s odlišnými životními a kulturními podmínkami v inkluzivním prostředí základní školy. Dílčí cíle jsou zaměřeny na: metody a formy výuky v inkluzivní třídě, využití podpůrných opatření v prostředí inkluzivní školy, podmínky, přístupy a strategie ve vzdělávání v prostředí inkluzivní školy, formy spolupráce učitelů a poradenských zařízení. Výzkumné šetření bude probíhat ve dvou fázích, formou smíšeného designu, kdy budou využity metody kvantitativního i kvalitativního výzkumu. Výzkumný vzorek bude zaměřen na základní školy, kde jsou inkludováni žáci s odlišnými životními a kulturními podmínkami. Výzkumné šetření bude realizováno v rámci Olomouckého kraje. První fáze výzkumu bude probíhat kvantitativní metodou, ve formě dotazníku. Dotazník bude určen pro pedagogy mající ve třídě inkludovaného žáka s odlišnými životními a kulturními podmínkami. Druhá fáze výzkumu bude prováděna ve formě polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy daných žáků. Dále bude využita metoda pozorování a analýza materiálů – IVP, ŠVP. |