Moc ve výuce: perspektiva smíšeného výzkumu

Authors

LOJDOVÁ Kateřina

Year of publication 2018
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation
Attached files
Description Vyžádaná přednáška Moc ve výuce: perspektiva smíšeného výzkumu v rámci seriálu workshopů pro doktorandy v jarním semestru 2018 na PedF MU. Anotace: Moc učitele spočívá v ovlivňování postojů a jednání žáků, proto ji lze chápat jako jádrovou oblast výukového procesu. V tomto workshopu se zamyslíme nad rozdíly mezi mocí a autoritou a popíšeme mocenské báze učitele, které vysvětlují, proč žáci (ne)plní učitelovy pokyny. Problematika moci ve školní třídě bude ilustrována na ukázkách z výzkumu studentů učitelství na praxi, který jsme realizovali ve smíšeném designu. Účastníci workshopu se seznámí s dotazníkem meřícím báze moci učitele a s možnostmi propojování kvantitativních a kvalitativních dat.

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.