Description |
Prezentace výsledků práce KTeIV, výuka a vývoj robotických systémů a nabídka kurzů stavby a programování robotů pro žáky a učitele ZŠ, SŠ, SOU, SOŠ Žáci a především učitelé základních, středních i vysokých škol nejen jihomoravského kraje z řad hostí i Masarykovy univerzity. Na worksopu se po celou dobu aktivně podílelo 8 žáků Základní školy Novolíšeňská Brno a Základní školy Židlochovice přímo na stánku Katedry technické a informační výchovy PedF MU. V Kaleidoskopu inovací na podium show vystoupil doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D., který přiblížil systém výuky stavby a programování robotů, ukázal, pro jakou věkovou skupinu žáků jsou již cílené prestižní vzdělávací kurzy stavby a programování robotů a informoval o cílech, které plní výuky robotiky od základní školy po školu vysokou a kde je nezastupitelná. Současně byla šířena myšlenka projektu PRIM – tedy popularizace informatického myšlení v oblasti robotických stavebnic a odkazován web imysleni.cz. Workshop byl realizován na robotické sadě, která je využívána několika základními, středními odbornými, učňovskými i vysokými školami. Experimentálně byla také využívána na základní škole praktické. Na workshopu se zájemci seznámili s programováním systémů pracujících v reálném čase pomocí blokového programování pomocí flowchartů i programováním v assembleru, což sklidilo velký zájem. O spolupráci jsme byli požádáni a velký zájem o způsob výuky i naše více než osmileté zkušenosti projevil například Ing. Jaroslav Chaloupka, CSc., předseda správní rady „Nadačního fondu, Využij svůj talent“ budova: Technology Innovation Transfer Chamber. Workshop potvrdil velký zájem odborné veřejnosti, podnikatelského prostředí i škol o robotiku, kterou chápou ne jen jako velmi atraktivní technologii, ale především technologii průmyslu 4 bez které si nelze představit nové technologie ve všech oblastech vědy, techniky, ale i výuky i běžného života. Ukázalo se, že se popularizace nejen robotiky, nemůže soustředit pouze na školy a učitele, ale také na širokou technickou a průmyslovou veřejnost, která má co mluvit do obsahu výuky technických oborů z pohledu budoucích potřeb trhu práce ale i z pohledu potřeb vybavení škol pro jejich efektivní výuku budoucích nejen technických a odborných pracovníků, ale managementu firem i řízení na státní úrovni. Tento workshop otevřel mnoho nových myšlenek a podnětných připomínek pro budoucí výuku na základních, středních i vysokých odborných školách.
|