Vliv uspořádání třídy na rozvoj matematické pregramotnosti dětí pohledem budoucích učitelů
Title in English | The influence of the age arrangement of classes on development mathematical preliteracy in kindergarden from the perspective kindergarten teacher´s point of view |
---|---|
Authors | |
Year of publication | 2021 |
Type | Conference abstract |
MU Faculty or unit | |
Citation | |
Description | V českém vzdělávacím prostředí není shoda na věkovém uspořádání tříd, které by poskytovalo optimální prostředí pro sociální, emoční a kognitivní rozvoj dětí. Příspěvkem chceme přispět k diskusi o vlivu uspořádání třídy na efektivitu rozvoje matematické pregramotnosti dětí a obohatit ji pohledem budoucích učitelů. Cílem výzkumu bylo zjistit, které z uspořádání třídy budoucí učitelé preferují a o jaké argumenty svůj názor opírají. Z výzkumných zjištění vyplývá, že názory studentek na věkové uspořádání tříd nejsou jednoznačné, i když je zřetelná prevalence názorů preferujících třídy heterogenní. |