Připravenost k rozvoji matematické pregramotnosti dětí pohledem budoucích učitelek mateřské školy
Authors | |
---|---|
Year of publication | 2021 |
Type | Article in Proceedings |
Conference | Výchova a vzdelávanie v materskej škole: aktuálne otázky a odpovede |
MU Faculty or unit | |
Citation | |
web | http://omep.sk/wp-content/uploads/2021/12/Zborn%C3%ADk-DM%C5%A0-2021.pdf |
Description | Studie referuje o výzkumu připravenosti budoucích učitelek mateřské školy k rozvoji matematické pregramotnosti dětí. Vzorek byl tvořen 77 studentkami učitelství pro mateřské školy na Pedagogické fakultě. Výzkumnou metodou bylo tematické psaní textu. Texty byly analyzovány s cílem hledat odpovědi na výzkumné otázky. Výsledky ukazují, že participantky deklarují význam systematického rozvoje matematické pregramotnosti pro osobnostní rozvoj dítěte a reflektují potřebu osvojení vlastních didaktických i oborově matematických profesních kompetencí. Svou předprofesionální připravenost hodnotí jako dobrou. Za významné pro svůj další profesní rozvoj považují především poznatky získávané v průběhu reflektivně pojatého vysokoškolského vzdělávání, zkušenosti z pedagogické praxe v prostředí mateřské školy a sdílení v rámci vzájemné komunikace. |