První pomoc z perspektivy studentů a učitelů na 2. stupni ZŠ s přihlédnutím k terénní výuce
Authors | |
---|---|
Year of publication | 2021 |
Type | Appeared in Conference without Proceedings |
MU Faculty or unit | |
Citation | |
Description | Předmětem diplomové práce je výzkum zabývající se první pomoci a důležitostí jejího zařazení do vzdělávání, a to v souvislosti s pedagogickou činností. Současně je práce zaměřena na specifika první pomoci v terénní výuce. Práce je rozdělena na část teoretickou, empirickou a didaktickou. V teoretické části jsou nastíněny základní poznatky o první pomoci. Zároveň je poskytován vhled do rozvoje a inovací ve vzdělávání v oblasti první pomoci. V empirické části je zkoumán vztah studentů a učitelů k první pomoci. Zajímá nás, jak první pomoc vnímají, jak je pro ně důležitá a zejména jak funguje a jak se na školách učí. Výzkum byl prováděn standardní kvantitativní metodou – dotazníkové šetření. V závěru diplomové práce jsou shrnuty výsledky výzkumu a zodpovězeny hlavní i vedlejší výzkumné otázky. Obsahem didaktické části práce jsou kompletní návrhy hodin a vytvořené didaktické materiály pro žáky druhého stupně ZŠ, ve kterých jsou zohledněny výsledky výzkumu. |
Related projects: |