Používání strategií učení se slovní zásobě ve výuce němčiny: Vybrané výsledky pilotáže

Title in English Use of vocabulary learning strategies in German lessons: selected findings of a pilot study
Authors

KOUSALOVÁ Barbora

Year of publication 2021
Type Conference abstract
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation
Description Osvojování slovní zásoby je jednou z nejdůležitějších a zároveň jednou z nejobtížnějších oblastí při učení se cizímu jazyku. Na úspěšnost tohoto procesu má vliv řada faktorů, přičemž za jeden z klíčových je považováno používání vhodných učebních strategií. Tomuto aspektu se věnuji ve svém výzkumu, který je metodologicky založen na kvalitativním designu a klade si za cíl získat hlubší vhled do problematiky využívání strategií učení se slovní zásobě s přihlédnutím ke konceptu kooperativního učení. V příspěvku jsou nastíněna teoretická východiska, popsána metodologie a představeny vybrané výsledky pilotní fáze výzkumu, ve které je ověřována zvolená metoda video studie. V pilotním výzkumu byly nahrávány dvě dvojice žákyň a bylo zjišťováno, jaké strategie používají pro objevování významu nového slova. Data byla následně kódována, analyzována a interpretována ve vztahu k cílům a výzkumným otázkám.
Related projects:

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.