Berlanga: Kostumbrismus, subverze a cynismus

Warning

This publication doesn't include Faculty of Education. It includes Faculty of Arts. Official publication website can be found on muni.cz.
Authors

BELLÓN AGUILERA José Luis

Year of publication 2022
Type Popularization text
MU Faculty or unit

Faculty of Arts

Citation
Attached files
Description Uvedení dvou filmů -krátký El circo (1949) a celovečerní film Šťastný pár (Esa pareja feliz) (1951)- v rámci Festivalu „Berlanga: Hořký smích“. Berlangův úsměv je něco mezi subverzivním a cynickým. Berlangovým cílem však nebyla přímá politická kritika režimu, ale vyprávění o těžkém životě v Madridu té doby a o natáčení filmů. Kino je přítomno od začátku do konce: nejen kino jako místo, které přestavuje jedinou zábavu, která byla lidem možná, a v narážkách na Hollywood. Ale také proto, že my, diváci, vidíme filmové postavy, jak sledují kino a sní o tom, že budou žít jako v kině. Vidíme je však také (a to je zajímavější), jak oni se vidí jako postavy ze svých vlastních vzpomínek, které jsou prezentovány jako film. Nejde o to, že realita je v kině prezentována jako křivé zrcadlo, ale o to, že realita je konstruována filmem.
Related projects:

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.