(Asi)miluj zkušenost: kam směřovat pozornost v zážitkové pedagogice
Authors | |
---|---|
Year of publication | 2023 |
Type | Appeared in Conference without Proceedings |
MU Faculty or unit | |
Citation | |
Description | Gestalt terapeutický přístup vychází z předpokladu, že se život odehrává v cyklech zkušenostního učení, kdy růstový a vyživující kontakt s prostředím nabývá dobrého tvaru (gestaltu), je-li celistvý, dokončený. Neboli, když urazí cestu od počátečního vzrušení z nového přes kontakt až po asimilaci zkušenosti, která vede k růstu. Zkušenosti, které nejsou asimilovány, nemohou být integrovány do osobnostního narativu člověka. Žijeme ve společnosti konstantního "inputu" a nedostatečného prostoru pro asimilaci, což je jeden z faktorů prohlubujících se obtíží v oblasti duševního zdraví. Workshop bude společným zkoumáním zkušenostního cyklu s pozorností věnovanou asimilační fázi, a budováním mostu k zahrnutí těchto principů do praxe pedagogů pracujících s různými formami zkušenostního učení. |
Related projects: |