Драматична освіта як засіб розвитку співпраці та креативності майбитніх педагогів закладів дошкільної освіти
Authors | |
---|---|
Year of publication | 2024 |
Type | Article in Proceedings |
MU Faculty or unit | |
Citation | |
Keywords | activation; drama education; cooperation; creativity; kindergarten teaching; psychosomatic unity |
Description | Příspěvek přináší informace o zkušenostech z výuky na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Cílem je představit roli dramatické výchovy v přípravném vzdělávání v oboru Učitelství pro mateřské školy, která spočívá v aktivizaci studentů, rozvoji jejich osobnosti a sociálních vztahů ve studijní skupině. Jádrem sdělení je popis konkrétních výukových situací, v nichž studující pracují formou živých obrazů, fungujících na principu psychosomatické jednoty, což předpokládá práci s fakty, prožitkem a spolupráci ve skupině. To odpovídá zásadám sociokonstruktivistických teorií vzdělávání, které se podílejí na utváření profesní identity. |